به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خوزستان)، رحمان بهرامی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه چهارخطه محور اهواز _ملاثانی _ شوشتر _ دزفول اظهار داشت: این محور یکی از پرترافیک ترین و حادثه سازترین محورهای ارتباطی استان است، که از لحاظ مباحث پدافند غیرعامل هم برای ارتباط مرکز استان با نقاط مرکزی بسیار حائز اهمیت است.
وی اظهار کرد: طول این محور حدود ۱۲۰ کیلومتر است، که از ملاثانی تا شوشتر حدود ۸۰ درصد مسیر چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در این محور یک دستگاه پل ۱۰۰ متری در محدوده بند قیر باید ساخته شود که در مرحله اولیه مطالعات است و به زودی در فرایند مناقصه قرار می گیرد.
بهرامی با اشاره به اینکه محور شوشتر به دزفول ۶۰ کیلومتر طول دارد، تصریح کرد: حدود ۳۰ کیلومتر از محور شوشتر تا دزفول در حال ساخت است که حدود ۱۰ کیلومتر از آن به رو سازی رسیده است.
وی گفت: با توجه به اینکه حدود ۹۰ درصد از مصالح پروژه های عمرانی قبیل بیس، شن، ماسه و آسفالت از این مسیر تامین میشود به همین سبب از این محور بعنوان محور اصلی حمل مصالح در خوزستان نام برده می شود.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: زیر گذر شرافت که در این محور قرار دارد در حال ساخت است و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بهرامی افزود: این زیر گذر به صورت دو عدد پل رفت و برگشت ساخته می شود که در زمان حاضر یکی از پل ها کامل شده و به زودی عملیات پل دوم نیز آغاز میشود.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطر نشان کرد: همچنین پل سیاه منصور که در این محور قرار دارد مطالعات اولیه آن در حال انجام است و به زودی فرایند مناقصه آن انجام می شود.